zobaczyc Italie i umrzec!
SKiBA
2005-01-08 16:53:11 UTC
No wlasnie.

Wybieram sie samochodem do Wloch.
W maju.
Na kilka tygodni.
Pieniadze nie graja (zbyt wielkiej) roli.

Chce na spokojnie zwiedzic to co Italia ma najlepszego.
Odleglosci tez nie maja wielkiego znaczenia.
Kocham pozerac kilometry na platnych autostradach :-)

Kilka tygodni to i duzo i malo. Raczej malo jak na taki kraj.
Ale co zrobic. Czasu malo.
Pozniej przyjdzie mi umrzec... mam nadzieje.

Prosze was o porade gdzie nalezy byc aby ZOBACZYC Italie?
Oczywiscie z wylaczeniem tych osob ktore beda mnie wysylaly do googla,
archiwum listy i Watykanu. To ja juz wiem :-)

Nie oczekuje opisow ale skrotowo; miejsca - ja juz sobie pozniej
poszukam gdzie i co.

serdecznie dziekuje wszystkim wloskim bywalcom juz z gory!

SKiBA
Map of Poland: http://www.skiba.nl/Poland
Holandia, Francja: http://home.wanadoo.nl/skib
East Poland: http://sk-i-ba.w.interia.pl
Krzysiek
2005-01-08 19:18:32 UTC
Post by SKiBA
Prosze was o porade gdzie nalezy byc aby ZOBACZYC Italie?
Poza Watykanem to polecam jeszcze region Puglia (po polsku to chyba Apulia sie
nazywa), czyli obcas buta wloskiego. Jest tam miejscowosc Alberobello z
trullami - fajnymi domami z kamieni - nalezy to do swiatowego dziedzictwa
UNESCO. No i okolice tegoz, wiele miasteczek ma niepowtarzalny urok dzieki
swojemu polozeniu i centrom historycznym. Tam najlepiej wloczyc sie po
zapadnieciu zmroku, bo raz ze ladniej, dwa ze chlodniej.
Ale jesli chcesz naprawde umierac, to nie wiem czy Italia jest najlepszym
pomyslem, a juz na pewno nie jest nim opiewany Neapol ;-) A propo Neapolu,
milosnikom staroci polecam oczywiscie Pompeje, milosnikom krajobrazow -
Costiera Amalfitana.
Krzysiek
Pawel Hadam
2005-01-08 20:44:14 UTC
A z ciekawosci zapytam. W ktorym miejscu wycieczki zamierzasz umrzec?

Pozdrowka
Hadzio Zaniepokojony
Hinek
2005-01-08 22:48:14 UTC
Użytkownik "Pawel Hadam"
<***@imag.spammmmUSUNTOeeeekkkkk.fr>
napisał
Post by Pawel Hadam
A z ciekawosci zapytam. W ktorym miejscu wycieczki zamierzasz umrzec?
Witam
Kol. SKiBA zamierza umrzec dopiero po powrocie z Włoch. To zreszta
wyjasnia czemu nie musi sie liczyc z kosztami. Chociaz nie wiem czy
warto ostatnie tygodnie zycia spedzac tulajac sie po obcych stronach..
Mysle ze moze przyjemniej byloby przepuscic wszystko np. w Monte Carlo?
Nie tylko na sam hazard oczywiscie :)
Pozdr.
Hinek
SKiBA
2005-01-08 23:32:49 UTC
Post by Pawel Hadam
A z ciekawosci zapytam. W ktorym miejscu wycieczki zamierzasz umrzec?
PO wycieczce, oczywiscie.

Jacuo
2005-01-09 00:27:40 UTC
Jesli chodzi o Neapol, to powiedzenie "Zobaczyc Neapol i umrzec", powstalo,
bo w XVII wieku bylo
tu mnostwo prostytutek i to zarazonych chorobami wenerycznymi i podroz do
tego miasta czesto potem miala
kiepskie efekty zdrowotne.
--
Jacek
AM
2005-01-09 01:15:47 UTC
Post by Jacuo
[...]
no to może kolega inicjujący ten wątek trochę źle wybrał? W tej chwili
są znacznie korzystniejsze w tej kwestii kraje do odwiedzenia ;)
Antek Myśliborski
http://antekm.wokiss.pl
Tuptoo
2005-01-09 10:36:33 UTC
Post by SKiBA
Prosze was o porade gdzie nalezy byc aby ZOBACZYC Italie?
Oczywiscie z wylaczeniem tych osob ktore beda mnie wysylaly do googla,
archiwum listy i Watykanu. To ja juz wiem :-)
Na pewno nie mozesz ominac Wenecji :)

--
pozdro
Tuptoo
Blanca
2005-01-09 19:04:41 UTC
Proponuje wybrac sie nad Jezioro Garda, pieknie polozone wsród Alp.
pzdr.
Blanca
Wiewióra
2005-01-09 21:20:24 UTC
Post by SKiBA
Nie oczekuje opisow ale skrotowo; miejsca - ja juz sobie pozniej
poszukam gdzie i co.
Witaj!

Do Wloch jezdzimy z mezem co roku od 10 lat. Do niedawna za najpiekniejsza
uwazalam Toskanie - piekne miasta, przepiekne krajobrazy, miasteczka, ruiny
i wykopaliska po Etruskach, Saturnia i inne cieple zródla. Mozna na 1 dzien
poplynac statkiem na Elbe. Bylismy w Toskanii kilka razy, przejechalismy
tysiace kilometrów i na pewno kiedys tam wrócimy. Teraz zakochalismy sie w
Sardynii - tam nie ma nic, tylko dzika przyroda i przepiekne miejsca
nurkowe.
Jesli lubisz rozrywki - dyskoteki, tlumy ludzi, park wodny, park rozrywki to
tylko okolice Raveny-Riminii.
Jesli lubisz strome drózki i widoki zapierajace dech to Neapol, Wybrzeze
Amalfi z Capri i okolice Salerno. Wszystko zalezy od upodoban i oczekiwan.

Na kilkutygodniowy wypad polecam wybrac jakis okreslony region Wloch -
calego "buta" nie jestes w stanie zwiedzic chyba ze chcesz "zaliczyc" tylko
najbardziej znane miejsca.
Chetnie odpowiem na pytania, takze na priva - Wlochy znam niezle / z
wyjatkiem Sycylii, gdzie nas jeszcze nie ponioslo/.

Wiewióra
***@poczta.onet.pl
piszac na priva z adresu usun .spam.
Andrzej Garapich
2005-01-09 22:29:39 UTC
On Sat, 08 Jan 2005 17:53:10 +0100, SKiBA
Post by SKiBA
Chce na spokojnie zwiedzic to co Italia ma najlepszego.
Hohoho!!!

Sycylia. Muzeum mumii arystokratów (mikroklimat w katakumbach
zachowujący ciała, kiedyś zakonnicy zarabiali tak na żcycia,
przechowując ciala arystokratów). W ogóle Sycylie trzeba
zobaczyć. Piękna jest.
Bari. Stamtąd pochodzi Św. Mikołaj, warto.
Neapol. Tyż piękne miasto. Pompeje, na Wezuwiusza trzeba
wejść.
Rzym to minimuym 3 dni (w tempie superszybkim):
1 dzien na Rzym starożytny, 1 dzień na Renesansowy
no i 1 na Watykan. To naprawdę bardzo mało czasu.
Obowiązkowe jest Orvieto (zakochasz się).
Civita di Bagnolegio (co Ci będę mówił).
Montefiascone (Est! Est! Est!)
Asyż (miej cały dzień conajmniej). Pisa (trzeba
zrobić zdjęcia, ale nic ciekawego tak naprawdę).
Genua, Florencja, Bolonia, Padwa. Na każde z tych
miast trzeba 2 - 3 dni, żeby coś - niecoś zobaczyć.
Jak już ktoś wspominał - Wenecję trzeba, aczkolwiek
będziesz rozczarowany (samochód daleko na lądzie
trzeba zostawić, dalej autobusem i tramwajem wodnym).

Na pewno zapomniałem o połowie ważnych miejsc...

Kup książkę Łysiaka: Wyspy Zaczarowane. To jest właśnie
opis wspaniałej podróży do Włoch. Kupa informacji, których
nie ma w podręcznikach, coś znakomitego, jeśli chcesz
miec masę historycznuych anegdotek.
pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
--
Kto w młodości był socjalistą
ten na starość będzie świnią
Arkadiusz Dymek
2005-01-09 22:49:31 UTC
Post by Andrzej Garapich
Bari. Stamtąd pochodzi Św. Mikołaj, warto.
Pochodzi z Myry - obecne Demre w Turcji. W Bari znajduja sie jego
szczatki, wykradzione wlasnie z Myry.

pzdr
Arkadesh
SKiBA
2005-01-09 23:09:23 UTC
Post by Wiewióra
Do Wloch jezdzimy z mezem co roku od 10 lat. Do niedawna za najpiekniejsza
uwazalam Toskanie - piekne miasta, przepiekne krajobrazy, miasteczka, ruiny
tez wlasnie mialem takie wrzenie, ze Toskania "to jest to"!
Mozesz mi poradziec jakie miejsce wToskanii moze najlepiej sluzyc jako
'baza wypadowa' do zwiedzania tego regionu?
Post by Wiewióra
Jesli lubisz rozrywki - dyskoteki, tlumy ludzi, park wodny, park rozrywki to
tylko okolice Raveny-Riminii.
Po to nie musze jechac do Wloch. (wiec nie lubie)
Post by Wiewióra
Jesli lubisz strome drózki i widoki zapierajace dech to Neapol, Wybrzeze
Amalfi z Capri i okolice Salerno. Wszystko zalezy od upodoban i oczekiwan.
To lubie!
Post by Wiewióra
Na kilkutygodniowy wypad polecam wybrac jakis okreslony region Wloch -
calego "buta" nie jestes w stanie zwiedzic chyba ze chcesz "zaliczyc" tylko
najbardziej znane miejsca.
No to chyba jednak Toskania.

Serdezcnie dziekuje za pomoc, licze na wiecej!

Leszek Andzel
2005-01-10 07:48:35 UTC
Odradzam Neapol
Bardzo polecam Pompeje

Leszek
Slawek Kos
2005-01-10 11:30:43 UTC
Post by SKiBA
Post by Wiewióra
uwazalam Toskanie - piekne miasta, przepiekne krajobrazy, miasteczka, ruiny
tez wlasnie mialem takie wrzenie, ze Toskania "to jest to"!
Jesli o Toskanii mowa:
1. Pisa. Oprocz tego co wszyscy ogladaja polecam:
- Ogrod Botaniczny. Jest w samym starym centrum, nie jest wielki ale warto
sobie tam odsapnac na chwile. Ma kilkaset lat. W maju jak znalazl.
- Park Narodowy Migliarino-San Rossore - pomiedzy Piza a morzem. Mozna
zwiedzac z przewodnikiem (choc zalatwienie tego wymagalo kilku
telefonow...;-)), BTW kolo tego parku jest tor wyscigow konnych, moze to cie
zainteresuje - obstawisz "porzadek" czy "fuksa'...;-))
- na pólnoc od Pizy jest porosniete szuwarami jezioro Massacciucoli; w
miejscowosci o tej samej nazwie sa kilometry drewnianych sciezek po tych
szuwarach i pare budek, z ktorych mozna ptaszyska podgladac (bezplatnie)
- bardzo milo wspominam wycieczke do kamieniolomow marmuru w Carrarze; po
prostu wjechalismy samochodem najwyzej jak sie dalo i kiedy sie droga
skonczyla mielismy przed soba opuszczona "grote" - pozostalosc po wydobyciu
marmuru; w drodze powrotnej zahaczylismy o niewielkie "muzeum" tego
"kopalnictwa" a w nim sporo wyrobow z miejscowego kamienia na pamiatki
(taniej niz na dole...;-)) i troche rzezb tudziez starych maszyn

2. Florencja. Caly problem jest w tym, ze to co wszyscy ogladaja (a warto!)
jest w takich ilosciach, ze zwykle nie starcza sil i czasu na obejrzenie
czegos wiecej... Do Florencji bym samochodem nie jechal - dworzec kolejowy
jest w samym centrum, pociagi tanie, centrum to jeden wielki korek...
Bym polecal:
- Muzeum Archeologiczne z bardzo ciekawymi zbiorami (pustki, wszyscy
Japonczycy sa na glownym placu...;-))
- Palzzo Pitti po drugiej stronie Arno, aw nim np. niewielki pawilon ze
zbiorami porcelany (oczywiscie oprocz glownych zbiorow malarstwa...)

--
Pozdrowienia
Slawek Kos ---> ***@post.com
Przemek Jaroszewski
2005-01-10 12:09:41 UTC
[...]
Post by Slawek Kos
2. Florencja. Caly problem jest w tym, ze to co wszyscy ogladaja (a warto!)
[...]
3. Siena. Koniecznie Siena! Trochę na uboczu i mniej oblegana przez
turystów, a klimat przechowanego przez tyle wieków średniowiecznego
miasta niepowtarzalny. Polecam panoramę z wieży Mangia przy Piazza del
Campo.

Przemek
vaino
2005-01-10 12:06:45 UTC
Post by AM
no to może kolega inicjujący ten wątek trochę źle wybrał? W tej chwili
są znacznie korzystniejsze w tej kwestii kraje do odwiedzenia ;)
a moze tak bangkok? tam polowa prostytutek jest seropozytywna :)
Dunia
2005-01-10 12:49:03 UTC
SKiBA wrote:

Cinque Terre. Zakochalam sie w tym miejscu... - a reszta w archiwum ;)

Pompeje i Herkulaneum. Zobaczyc trzeba oba, ale drugie miasto mnie
osobiscie bardziej sie podobalo.

Paestum. Imponujace greckie ruiny we Wloszech - w sumie nawet i dobrze,
ze tak malo osob o nich wie.

Asyz. Niekoniecznie pielgrzymkowo. Przede wszystkim warto wyjsc poza
ubity szlak miedzy dwoma bazylikami i obejrzec San Damiano, Rivotorto,
Santa Maria degli Angeli, Eremo delle Carceri...

Muzeum Watykanskie. Klasyka - i naprawde warto.

D.
http://de.geocities.com/dunia77de/mallorca_info.html
jot.be
2005-01-10 12:56:01 UTC
Post by Przemek Jaroszewski
Siena. Koniecznie Siena!
Jak najbardziej.
Poza tym Florencja - Siena drogą 222 Chiantiggiana przez Greve.
A potem dalej od Sieny w stronę Grosseto i po drodze do jakiejkowiek
miejscowości.
WSZYSTKIE warte są wizyty.
A jeśli nie da rady to chociaż 2-3 np.Campagnatico, Roccastrada.

Pozdr
wojtek
2005-01-10 13:16:44 UTC
w okolicy Pisy to zdecydowanie warto zajrzec do Lucci
Post by Slawek Kos
- Ogrod Botaniczny. Jest w samym starym centrum, nie jest wielki ale warto
Następna strona >
Strona 1 z 2